Masažni salon

kako masaža zdravi telo in duha 2. del

Močan zdravilni potencial masaže

Blaženje tesnobe

V običajni medicini so zlati standard dvojno slepe, s placebom nadzorovane študije. Toda masažana skupnost in večina drugih oblik ročne manipulacije se s takšnimi študijami ne strinjajo. Zato znanstveni “dokaz”, tako glede učinkovitosti masaže kot njenega delovanja, deluje malo površinsko. A prepričljivi klinični dokazi se kopičijo.

Na primer, leta 2004 je dr. Christopher Moyer, psiholog z univerze Wisconsin-Stout, objavil metaanalizo raziskav o masažni terapiji in ugotovil, da imajo v povprečju preiskovanci, ki so bili deležni masaže, nižjo stopnjo tesnobe kot tisti, ki niso.

“Moja raziskava dosledno ugotavlja, da masaža vpliva na tesnobo,” pravi Moyer. “Ne vemo natančno, zakaj, toda ljudje, ki se masirajo, imajo pozneje manj tesnobe.”

Ena izmed priljubljenih razlag je, da masaža znižuje raven kortizola v telesu, hormona, ki je znan po sprožitvi odziva telesa na boj ali beg. “Ne glede na to, kako merimo kortizol – v slini ali urinu – ali kako pogosto, vedno ugotovimo, da ima masaža blagodejen učinek,” pravi dr. Tiffany Field, raziskovalka na Inštitutu za raziskave dotika na Medicinski fakulteti Univerze v Miamiju.

Čeprav Moyerja uporaba masaže v povezavi z znižanjem kortizola, še ni prepričala, se on in Field strinjata, da je masaža potencialno zelo terapevtska za tako imenovano “stanje” tesnobe. Za razliko od splošnih anksioznih motenj je stanje anksioznosti reakcija na nekaj, kar lahko natančno določite, na primer zaskrbljujoč ali travmatičen dogodek, okoliščine ali prizorišče.

Čeprav je potrebnih več raziskav, “pravi Moyer,” nekateri strokovnjaki trdijo, da bi bilo poročanje o lajšanju stanja tesnobe lahko posledica nečesa tako preprostega, kot je socialno in psihološko okolje, v katerem poteka masaža.

Blooming meadow with snowy mountains
Spokojnost I Foto: Pixabay

Lajšanje bolečin v križu

Poleg stresa, ljudi pripelje na masažno mizo tudi bolečina. Še posebej bolečine v križu, ki jih v določenem obdobju življenja doživi do 85 odstotkov Američanov.

Leta 2008 je Cochrane Collaboration (globalna, neodvisna, neprofitna organizacija, ki ocenjuje koristnost zdravstvenih posegov) objavila pregled dokazov, ki masažo povezujejo z lajšanjem bolečin v križu. Po pregledu 13 kliničnih preskušanj so ugotovili, da je masaža obetavno zdravljenje.

“Fizična bolečina je kot alarmni sistem v hiši,” pravi dr. Andrea Furlan, klinična epidemiologinja, specializirana za masažo na Inštitutu za delo in zdravje v Torontu. »Pri akutni bolečini, kot je opeklina ali zlom kosti, signal bolečine kaže, da je nekaj narobe. Če pa imate vsak dan bolečine, na primer kronične bolečine v hrbtu, alarm ne deluje pravilno. Z masažo morda ne boste mogli izklopiti alarma, lahko pa zmanjša glasnost. “

Obstaja veliko teorij o tem, kako masaža prekine bolečo zanko v telesu. Ena najstarejših in najbolj cenjenih razlag se imenuje teorija nadzora vrat. Zagovorniki domnevajo, da signale bolečine v možganih dušijo konkurenčni dražljaji. Natančneje, bolečina potuje po živčnih vlaknih majhnega premera, masaža pa stimulira tiste velikega premera. Večja živčna vlakna pošiljajo sporočila v možgane hitreje kot manjša. V bistvu, pravi Furlan, občutek masaže “zmaga” nad občutkom bolečine.

Nasvet fitnes strokovnjakov: Trajnejše in dolgoročnejše lajšanje bolečin v križu boste dobili z dopolnjevanjem masaže z izometričnimi (enakomernimi) vajami telesnega jedra, kot je »plank«, ki se osredotočajo na krepitev mišic za podporo in gibljivost hrbtenice.

Blaži napetostne glavobole

Napetost vodi v glavobole, zato izhaja, da bi jih masaža pomagala olajšati. In za mnoge se lahko terapija s Trigger point (prožilne točke) masažo izkaže za še posebej učinkovito.

“Trigger point je področje močno zakrčenega mišičnega tkiva,” pravi dr. Albert Moraska, raziskovalec, ki se osredotoča na komplementarno medicino z univerze v Koloradu v Denverju. »Prožilne točke v ramenih in vratu bolečino prenašajo v glavo. Z zmanjšanjem aktivnosti (zatrdelosti) Trigger točk lahko zmanjšamo glavobol. «

Delo Moraske, ki ga financira Nacionalni center za komplementarno in alternativno medicino, raziskuje, kako lahko masaža vratu in ramen olajša napetostne 

glavobole. »Menimo, da lahko masaža moti sprožilne točke tako, da znotraj mišičnih celic iztisne tesno krčene sarkomere (beljakovine, ki so odgovorne za krčenje); posledično se celice sprostijo in nato mišična napetost razpade. 

Obnovite globok spanec

Po podatkih Ameriške akademije za medicino spanja približno vsak peti Američan trpi zaradi pomanjkanja spanja. To je težava, ker pomanjkanje spanja spremeni biokemijo telesa, zaradi česar je bolj občutljivo za vnetja in znižano imunost ter bolj občutljivo na bolečino.

“Odnos med bolečino in pomanjkanjem spanja je začaran krog,” pravi Tiffany Field. “Vaše telo ne dobi vsega, kar potrebuje za zdravljenje.”

Čeprav je študij masažne terapije in kakovosti spanja malo, ugotovitve kažejo, da lahko masaža spodbuja globlje in manj moteno spanje, zlasti pri ljudeh z bolečimi kroničnimi boleznimi, kot je fibromialgija. Masažna terapija posredno spodbuja dober spanec z lajšanjem bolečin in spodbujanjem sprostitve.

Ker masažna terapija stimulira telesni parasimpatični živčni sistem “počivaj in se sprosti” (nasprotno od njegovega simpatičnega odziva “boj-ali-beži”), deluje tako proti fizičnim kot tudi duševnim stresom – tako lahko bolje spite ponoči in se s tem telo lažje regenerira, podnevi pa se bolje spopadate z nalogami.

Zmanjšajte simptome depresije

Morda se zdi presenetljivo, da lahko fizično manipuliranje telesa pomaga pri preprečevanju bolezni, ki jo povezujemo z možgani. Toda Christopher Moyer je v svojem pogosto citiranem pregledu iz leta 2004 ugotovil, da se depresija še posebej odziva na masažo.

Povprečni preiskovanec, ki je bil deležen masaže, je imel stopnjo depresije nižjo od 73 odstotkov tistih, ki je niso. Te ugotovitve so enake običajnim pristopom k zdravljenju depresije, vključno s psihoterapijo.

 

Fieldova raziskava o depresiji kaže, da masaža poveča naravno raven serotonina v telesu, snovi, ki deluje “podobno kot Prozac” v možganih. Njene študije kažejo, da masaža spodbuja tudi možgane, da sprostijo nevrotransmiter dopamin, sredstvo za izboljšanje razpoloženja, pa tudi oksitocin, hormon, ki ustvarja občutke zadovoljstva.

Čeprav natančni mehanizmi niso jasni, se zdi očitno, da ima dobra masaža tudi različne pozitivne psihološke posledice, in sicer od negovalnega dotika druge osebe, predvidevanja, da bo izkušnja koristna, ali občutka empatije s strani terapevta.

Nižji krvni tlak

Glede na to, kako pozitivno vpliva na ostalo telo in duha ter kako dobro ublaži stres, verjetno ne preseneča, da lahko masažna terapija koristi tudi srcu – deloma z znižanjem krvnega tlaka. Moyer je v svoji metaanalizi ugotovil, da masaža vsaj začasno znatno zniža krvni tlak.

Ugotavlja, da so ugotovitve skladne s teorijo, da lahko masaža sproži telesni parasimpatični živčni sistem, ki pomaga telesu, da se po stresnem dogodku vrne v biokemično ravnovesje in čustveno lahkotnost.

Morda pa je na mestu povdarek, da lahko masaža pomaga odkleniti zdravilni potencial telesa na mnoge načine. Kot poudarja epidemiologinja Andrea Furlan, “Še preden so razvili zdravila ali kirurške posege, so ljudje z masažo zdravili skoraj vse.” Kljub temu pa danes ugotavlja, “ko se poškodujemo, je naš prvi instinkt drgnjenje.”

Ana Žagar, denimo, je vse zgornje navedbe dokazala sama sebi. “Ne vem, ali gre za dotik, toplo masažno mizo ali dejstvo, da moram telefon izklopiti za eno uro, vendar vem, da je masaža vredna vsakega centa.”

Ponovno vas vabim k prijavi na e-novice, kjer boste obveščeni o objavah novih člankov, novostih, ugodnostih in akcijah spletne strani Marre masaže.

V petek 8. 1. 2021 odpiram spletno trgovino, kjer boste zase lahko našli zelo kvalitetne prehranske dodatke v obliki napitkov. To so odlični KOLAGENSKI in HIELORONSKI napiteki, vitamin D3+C in otroški MULTIVITAMINSKI napitek znamke GingerOrange.

Članek revije Experience Life

Prevod in urejanje Marko Levičar, jan. 2020

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.